Sinds een aantal weken zijn wij begonnen met het adviseren van gedupeerde passagiers via een chatfunctie. Passagiers kunnen op deze manier direct chatten met een medewerker en vragen stellen over hun vertraagde vlucht.
Blog
Over alles wat te maken heeft met vliegen
Wij houden u wekelijks op de hoogte over alles wat te maken heeft met vliegen. Van de beste zomerbestemmingen, tips om te vliegen met kinderen tot aan waar u het beste kunt zitten in een vliegtuig en hoe u het beste een vliegtuig online kunt volgen.
-
22-04-2013
EUclaim adviseert passagiers via chat
Lees meer
-
19-04-2013
Creditcard bij vertraging. Jackpot!
Vrijwel alle traditionele reisbureaus willen niet dat u een ticket met een creditcard betaalt? En dat is jammer. Want in geval van pech biedt de credit card veel bescherming. Bij een vertraging van meer dan vier uur kunt op kosten van de creditcard maatschappij voor ¤100,- per persoon gaan lunchen. Hetzelfde geldt bij een gemiste aansluiting.
Lees meer
-
16-04-2013
De airline biedt mij vouchers aan, wat nu?
Wij raden aan om deze vouchers niet te accepteren! Het komt vaak voor dat passagiers een vergoeding aangeboden krijgen in de vorm van een voucher. Het komt veel voor dat het bedrag lager is dan waar men recht op heeft. Ook zijn er voorwaarden aan verbonden, bijvoorbeeld een tijdslimiet waarbinnen de voucher besteed moet worden. Zodra de voucher geaccepteerd wordt vervalt het recht op financiële compensatie.
Lees meer
-
11-04-2013
Ryanair toestel tijdens opstijgen in de problemen
Een Ryanair toestel dat van Malta naar Londen zou vliegen is in de problemen gekomen tijdens het opstijgen. De staart van het vliegtuig raakte de grond, waarna de piloot besloot zo snel mogelijk terug te keren naar het vliegveld.
Lees meer
-
09-04-2013
Technisch mankement na vertrek niet buitengewoon
EUclaim heeft een zaak gewonnen tegen Transavia. Het betreft vlucht HV 681 van Amsterdam naar Bodrum, op 5 mei 2009. De vlucht is vertraagd doordat er na vertrek een probleem ontstond met de hoogtemeter. Het toestel is vervolgens teruggekeerd naar Amsterdam. Volgens de Rechtbank Noord-Holland is dit géén buitengewone omstandigheid.
Lees meer
-
03-04-2013
Kapotte bagageband Schiphol overmacht?
Volgens de Rechtbank Noord-Holland is een storing aan een bagageband op Schiphol geen buitengewone omstandigheid. Luchtvaartmaatschappijen moeten in dit geval passagiers compenseren wanneer een vlucht vertraging heeft opgelopen.
Lees meer
-
29-03-2013
Vrolijk op weg naar Pasen
Het is vandaag weer de laatste werkdag van de maand. Dat betekent dat vele passagiers een terechte vergoeding op hun bankrekening zullen ontvangen. Niet alleen voor passagiers, maar ook voor ons is dat reden voor een vrolijk gevoel. En dat zo vlak voor Pasen! Heerlijk.
Lees meer
-
27-03-2013
Reactie Staatssecretaris Mansveld op rapport vlucht-vertraagd.nl
Begin februari hebben we onze eerste reactie gegeven op het lijvige rapport over misstanden bij de afhandeling van klachten door Nederlandse airlines. Vooral Arkefly en Transavia moesten het ontgelden.
Lees meer
-
25-03-2013
Reactie Europees Parlement op aanpassingen Verordening
De aangekondigde aanpassingen met betrekking tot de EG Verordening 261/2004 zijn binnen het Europese parlement op de meeste fronten positief ontvangen. Echter, het feit dat het recht op financiële compensatie bij een vluchtvertraging van drie uur naar minstens vijf uur of zelfs twaalf uur wordt gezet valt niet bij iedereen in goede aarde.
Lees meer
-
22-03-2013
Wat nu, Staatssecretaris? Deel 2
Op 1 maart jl. informeerde ik, Hendrik Noorderhaven, u dat de uitspraak van het Europese Hof van Justitie in de zaak Folkerts onze Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu in een lastig parket heeft gedreven. De uitspraak was duidelijk: in geval van een gemiste verbinding geldt de aankomsttijd op eindbestemming en niet die van de eerste vlucht. Al jaren oordeelde de Staatsecretaris dat passagiers helemaal geen recht op compensatie hadden in een dergelijke situatie.
Lees meer