Wat nu, Staatssecretaris?

Het Europese Hof van Justitie heeft arrest gewezen in de zaak Folkerts. Het arrest was het enige juiste. Passagiers die een ticket kopen waarbij overgestapt moet worden hebben dezelfde rechten als passagiers die een directe vlucht hebben geboekt.

De uitspraak verraste niemand. Niemand? Dat is niet waar. Uw Inspectie houdt al twee jaar vol dat dit niet eerlijk is voor de airline. En nog steeds. Op de website van de Inspectie staat op dit moment:

Ik heb mijn aansluiting gemist, heb ik recht op compensatie?

Als u uw aansluiting miste door een vertraging van uw eerste vlucht heeft u geen recht op compensatie als de gemiste vlucht op tijd is vertrokken. Mogelijk heeft u wel recht op compensatie op uw eerste vlucht. Dit is mogelijk het geval als deze vlucht bij aankomst meer dan drie uur vertraagd is.

Vele honderden passagiers hebben de afgelopen jaren een negatief advies van u gekregen. Ten onrechte blijkt nu. Wat gaat u nu doen om deze passagiers alsnog te helpen? En wat gaat u als staatssecretaris doen voor die passagiers die afgewezen zijn en wiens claim is vervallen?

Ik ben benieuwd

Check uw vlucht
Vorig blogartikel
Gemiste aansluiting geeft recht op compensatie
Volgende blogartikel
Nederlandse luchtvaartmaatschappijen verbeteren zich!
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments

Gecontroleerd door

Hendrik Noorderhaven is de CEO van EUclaim. Hij houdt zich al decennia bezig met de rechten van passagiers. Bekend van NOS, RTL Nieuws, BNR,Telegraaf en Radar.

Meer over Hendrik
Vragen? Chat of bel
Waren er problemen met uw vlucht? Check uw vergoeding